A Sunday Outing - Ein Sonntagsausflug


Dear friends,


the fair is over. I've been so nervous about it and all of a sudden the day has gone by already...
  

It was exciting as well as exhausting. And I am aching practically everywhere as I've been shivering for most of the day, trying to keep warm. The sun was out whilst we were building up our stall, even lasted while I was arranging my things in it, but silently went away soon after. So it was a little damp, windy and pretty cold (12°C).
  

The day has not been a worthwhile in terms of sales figures (I've hardly sold anything), but apart from some dumb comments (which I will not repeat here), I've had some interesting chats with onlookers and passers-by. On three occasions I was even asked if I'd be interested in giving crochet classes (I'm still thinking about it – might actually be fun)!
  

Now everything must be put back to where it belongs and I must drink lots and lots of (herbal) tea in order to keep the oncoming cold at bay... sniff...
I'll keep in touch!
  

Liebe Freunde,


der Handwerkermarkt ist vorbei. Zu guter Letzt war ich doch ganz schön aufgeregt und dann verging der Tag wie im Fluge...
 

Der gestrige Tag war aufregend aber auch anstrengend. Und ich spüre jeden Muskel und Knochen im Körper, da ich fast den ganzen Tag vor Kälte schlotterte und vergebens versuchte mich warm zu zittern (irgendwann half weder Kaffee noch Tee).
  

Die Sonne begleitete uns während des Aufbaus und war auch noch zugegen, als ich meine Sachen im Pavillon verteilte, aber kurz darauf zog sie sich sehr dezent zurück. Es wurde und blieb feuchtkalt und windig (12°C).
  

Was den Verkaufszahlen anbelangt hat sich der Tag nicht gelohnt (ich habe kaum etwas verkauft), aber bis auf einige blöde Bemerkungen (welche ich wahrlich nicht wiederholen werde), hatte ich einige interessante Gespräche mit einigen der Schaulustigen und Passanten. Drei mal wurde ich sogar gefragt, ob ich keinen Häkelunterricht erteilen könnte (ich überlege noch – könnte sogar lustig sein)!
  

Nun heißt es alles wieder an seinen Platz stellen und vieeeel Tee trinken, damit ich die aufkommende Erkältung im Keime ersticken kann... Schnief...
Ich halte euch auf dem Laufenden!
  

Kommentare

  1. Your stall looked very beautiful.
    I can't understand why people don't really buy this, it's so gorgeous; the pillows, the 'schlüsser anhänger's,..everything!
    Too bad you have caught a cold, get well soon!

    AntwortenLöschen
    Antworten
    1. Thank you very much for your encouragement. Better luck next time (if there will be a next time)? I'd stick to fairs in warm, bright and sunny weather though...

      Löschen

Kommentar veröffentlichen

Beliebte Posts